السبت، 21 يونيو 2008

كلمات

أُهدي هذه الكلمات لكل شخص مر بحياتي وتعلمت منه
وإلي من ائتمنوني علي اسرارهم وتجاربهم في الحياة



*إذا أراد قلبك شئ فلا تفعله إلا إذا الح عقلك عليك بنفس الشئ
*أذا كنت تريد أن تحب فلا تفكر بمبدأ الحب ولكن فكر من سوف تحب؟
*إذا كنت تريد البداية فأجعل طموحك وآمالك بلا نهاية
*إذا اردت ان تجعل الناس تحبك فأبدأ اولا ً بحب نفسك
*اذا كنت تريد الحياة فابحث عن الجنة
* اذا كنت تريد الله فكن معه تري الدنيا جنة
*اذا صعب عليك شئ فافعله عدة مرات حتي يصير سهلاً
*اذا كنت لا تحب الحياة فافعل ما يحببك في الاخرة وفي لقاء الله
*ان لم تكن يوما ًطفلاً فاجعل من حولك من الاطفال... اطفال
*اذا شعرت يوماً مابأحد امتلك قلبك فلا تصارحه حتي يكون اقنع عقلك

هناك 13 تعليقًا:

sebofy7alo يقول...

أحيكي على كلماتك المعبرة لحقائق ملموسة وهى ناتجة عن خبرة عميقة لديكي , وهذا يجعلك من صفوف المدونين بقوة
الى الأمام دائما
www.sebofy7alo.blogspot.com

nanosa يقول...

السلام عليكم
انا حقيقة اعجز عن الكلام وعن مدي شكري لك
وبتمني دايماً تشرفني بزيارتك
وتحياتي لك

nanosa يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Unknown يقول...

اجمل ننوسه في الدنيا


(ان لم تكن يوما ًطفلاً فاجعل من حولك من الاطفال... اطفال)

الجمله دي تستاهل نوبل في الادب والله مش بجاملك لان حقيقي اللي بيشوف طفوله معذبه بيكون عنده غلظه تجاه الاطفال وجميل اوي اننا نعامل اطفالنا برفق


جميل اوي البوست وفيه حلول لكتير من مشاكل بنعجز عن حلها

ربنا يكرمك يارب وينفع بيكي وتنفعي دينه يارب

سلام يا احلي ننوسه

برررررقش

nanosa يقول...

السلام عليكم
اخي العزيز برقش
بجد كلامك كل مرة بيزيدني طموح في اني اعبر عن اللي جوايا واوصله للناس
الله يكرمك يارب ويوفقك لما تحبه وترضاه


ولك خالص تحياتي وتمنياتي لك بالتوفيق

بنت النيل يقول...

نانوسة
وحشتينى اوى اوى
وانا مقصرة فى حقك كتير
تعرفى ان البوست جميل جدا
ولما قرأتة حسيت براحة نفسية جامدة
لقيت فى حلول
فى اشياء كتير فى حياتنا
اذا كنت لا تحب الحياة فافعل ما يحببك في الاخرة وفي لقاء الله

بجد بحيكى يا احلى نانوسة فى الدنيا

وتحياتى لكى دوما

بنت النيل

nanosa يقول...

السلام عليكم
بنت النيل
---------
ولا يهمك يا جميل
وانا كمان كنت مقصرة ف حقكم اوي فترة الامتحانات .. بس كان غصب عني
بس اديني رجعت وهقرفكم..ههههههههه
ويارب تكون كلماتي اللي بجد عرفتها من الدنيا دي رغم سني الصغير تكون فادتكم وياريت نحاول ننقل اللي عرفناه ف الدنيا لبعض ونستفيد من تجارب بعض بدل ما نمر بيها
ولكي خالص تحياتي

أسير الجراح يقول...

مساء الخير

اولا ميرسى لمرورك على مدونتى

ثانيا كلماتك جميلة جدا


بجد انتى بتعبرى عن احساس


جميل ومشاعرك واحساسك

جمال جدا


تحياتى


اسير الجراح

nanosa يقول...

السلام عليكم
أسير الجراح
----------
ميرسي لمرورك
وياريت متغيبش عن المدونة كتير
والله يكرمك ويوفقك ف كتابتك

saragebaly يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اختي احييكي على الكلمات الجميلة

الصراحة احترت اقتبس ايه اكتر حاجة عجبتني

لانهم بجد كلهم اجمل واروع من بعض

دمتي مبدعة والى الامام دائما

تحياتي لكي ولمدونتك

سارة

nanosa يقول...

السلام عليكم
سارة
---------
الله يكرمك يارب
ويارب كلامي دايماً يكون حلو ويعجبكم
لاني يهمني رايكم اوي
هو اللي بيديني القوة والطموح اني اكمل

Unknown يقول...

ننوستي
وحشتيني ووحشتني بوستاتك يا ارق اخت

فين البوست اللي انتي وعدتيني بيه

ينفع كده

بس هفضل مستنيكي برضه

برقش الجن

nanosa يقول...

السلام عليكم
برقش
والله انت اكتر
وعلي فكرة انا نزلت البوست اللي كنت قلت لك عليه
وتمني يعجبك

سلام يا اعز اخ ف الدنيا